We Are Winter’s Blue And Radiant Children

Cover art by Christopher Rivera

Este grupo estadounidense/canadiense afincados en Montreal, Québec, lo componen Mathieu Ball (también miembro de Big|Brave): en guitarra eléctrica; Jonathan Downs (Godspeed You! Black Emperor, Thee Silver Mt. Zion), guitarra eléctrica, sintetizador y voz; Efrim Manuel Menuck: sintetizador, guitarra y voz; Parche One: Lapsteel, bajo y batería. Jonathan Downs y Patch One forman parte de Ada y We Are Winter’s Blue And Radiant Children también forman Wawbarc. Como puede advertirse, cada integrantes de esta banda tiene una importante trayectoria en otros proyectos que abarcan géneros/subgéneros como el minimalismo, drone, post-rock, dar-ambient, jazz, entre otras corrientes musicales.
Este álbum consiste en seis canciones que atraviesan por paisajes bucólicos de colores pasteles que se combinan con sintes ambientales y guitarras que tanto adoptan formas lánguidas y delicadas como transgresoras y ruidosas como en “No More Apocalypse Father”. O bien viajes psicodélicos como el de “Dangling Blanket From A Balcony (White Phosphorous)” con sus guitarras fulgurantes de bordes saturados. “(Goodnight) White Phosphorous” cierra un álbum que se siente emotivo con sus ambientes calmos y melancólicos, mientras su otra cara entrega filosas guitarras llenas de distorsión.

The American/Canadian band based in Montreal, Québec is composed by Mathieu Ball (also member of Big|Brave): on electric guitar; Jonathan Downs (Godspeed You! Black Emperor, Thee Silver Mt. Zion), electric guitar, synthesizer and vocals; Efrim Manuel Menuck: synthesizer, guitar and vocals; Patch One: Lapsteel, bass and drums. Jonathan Downs, and Patch One are part of Ada and We Are Winter’s Blue And Radiant Children also members of Wawbarc.
As can be seen, each member of this band has an important trajectory in other projects covering genres/sub-genres such as minimalism, drone, post-rock, ambient, jazz, among other musical currents.
The album consists of six songs that traverse bucolic landscapes of pastel colors that combine ambient synth lines and guitars that take on both melancholic and delicate forms as well as transgressive and noisy ones like on “No More Apocalypse Father”. Or psychedelic trips like the one on “Dangling Blanket From A Balcony (White Phosphorous)” with its blazing guitars with saturated edges. “(Goodnight) White Phosphorous” closes an album that feels poignant with its calm and melancholic atmospheres, while its other side, delivers sharp guitars full of distortion.

Spread the music
BACK TO TOP